Blogy a sociální sítě očima firemních komunikátorů

Rok realizace: 2015

Průzkum byl realizován jako doplněk širšího projektu IPREX BlogbarometerTM 2015, který probíhá druhým rokem v rámci mezinárodní sítě PR agentur IPREX Global Communication i v dalších evropských zemích.

On-line šetření v České republice provedla ve dnech 5. až 20. listopadu 2015 PR agentura Donath Business & Media ve spolupráci s poradenskou společností MR. Think (Market Research Think). 

Do průzkumu se zapojilo 207 (44,6 %) respondentů z celkem 464 oslovených marketingových a PR manažerů.

Hlavní zjištění

Potvrdilo se, že význam sociálních sítí i blogů pro firmy a organizace narůstá. Většina respondentů (56,9 %) uvedla, že se význam sociálních sítí meziročně ve sféře jejich zájmu zvýšil. Důležitost blogosféry vzrostla pro 31,5 % firem.

Denně sociální sítě monitoruje více než polovina (52,0 %) firem a blogy/videoblogy více než desetina (11,9 %).

Sociální sítě mají podstatný význam pro 65,1 % firem a organizací, blogosféra je důležitá jen pro 26,7 % a polovina firem ji nesleduje vůbec.

Na sociálních sítích komunikuje 79,0 % podniků a organizací, zastoupených v průzkumu. Blogery oslovuje jen 27,6 % z nich. Struktura těch aktivnějších odpovídá vnímání blogerů podle předchozího výzkumu Blogbarometr™ 2015. 

Kontakt: Tomáš Jelínek

Tisková verze

Real Time Web Analytics